Konflikter og vanskelige situationer

Ved at gennemgå forskellige, konkrete vanskelige situationer og arbejde og træne med adfærds og kommunikationsteknikker, er det muligt at kunne håndtere konflikter, så de løses tilfredsstillende for både kunde/borger og medarbejder. Antallet af vanskelige situationer mindskes, flere kunder/borgere oplever sig godt behandlet, også selvom de ikke kunne få hvad de ønskede og medarbejderne opnår et mere tilfredsstillende arbejdsliv.

  • giv medarbejderne de rigtige teknikker til konfliktløsning
  • løs konflikterne før de udvikler sig
  • giv en bedre service
  • skab ny energi og arbejdsglæde
value2

Mange medarbejdere med personlig kunde- eller borgerkontakt har opbygget en stor og god erfaring. Derudover har mange allerede deltaget i kommunikationskurser. Kurser og træning tilrettes derfor i respekt for den viden og erfaring, der allerede er tilstede og med fokus på mulighederne for at udvikle nyt, positivt og brugbart. Samtidig holder vi et vågent øje med eventuelle uvaner.
- på den måde vil arbejdet med egen kommunikation opleves positivt og brugbart.